Nyheder om bæredygtig skibsvedligeholdelse og grøn sejlads
Fremtidens bundmaling?
Bundmaling beskytter både, men skader havmiljøet. Nye teknologier som undervandsdroner kan være vejen til at reducere iltsvind og sikre et sundere hav. Læs om, hvorfor vi skal gentænke vores tilgang...
Fremtidens bundmaling?
Bundmaling beskytter både, men skader havmiljøet. Nye teknologier som undervandsdroner kan være vejen til at reducere iltsvind og sikre et sundere hav. Læs om, hvorfor vi skal gentænke vores tilgang...

Sådan påvirker biofouling sejladsen
Biofouling, den naturlige ophobning af alger og muslinger på skibsskrog, kan øge brændstofforbruget op til 20%, hvilket fører til højere CO₂-udledninger og skade på havmiljøet. En ny tendens fokuserer på...
Sådan påvirker biofouling sejladsen
Biofouling, den naturlige ophobning af alger og muslinger på skibsskrog, kan øge brændstofforbruget op til 20%, hvilket fører til højere CO₂-udledninger og skade på havmiljøet. En ny tendens fokuserer på...

Sydeuropa vs. Skandinavien?
Antifouling-metoder varierer markant mellem Sydeuropa og Skandinavien. Hvilke forskelle gør sig gældende, og hvilke miljøhensyn spiller ind i disse regioners valg af metoder?
Sydeuropa vs. Skandinavien?
Antifouling-metoder varierer markant mellem Sydeuropa og Skandinavien. Hvilke forskelle gør sig gældende, og hvilke miljøhensyn spiller ind i disse regioners valg af metoder?

Overvejer du at lade båden blive i vandet?
Med milde vintre og nye rengøringsteknologier ser flere bådejere fordelen ved at lade båden overvintre i vandet. Denne løsning gavner både miljøet og besparelser på arbejdstiden – læs, hvordan!
Overvejer du at lade båden blive i vandet?
Med milde vintre og nye rengøringsteknologier ser flere bådejere fordelen ved at lade båden overvintre i vandet. Denne løsning gavner både miljøet og besparelser på arbejdstiden – læs, hvordan!